EESTI
RAAMATUPIDAJATE
KOGU

 


Raamatupidajate töö on muutumises. Mõned ennustavad, et vajadus raamatupidajate järele kaob üldse ära, aga meile Merit Tarkvaras see niimoodi ei paista. Muutused toimuvad, aga muutuste suund on raamatupidajate ja eriti raamatupidamisteenuse pakkujate jaoks väga positiivne: tüütu rutiinse töö maht väheneb ja teenistus suureneb.

Milles siis muutused seisnevad ja kuidas on nad seotud tarkvara ja uute tehnoloogiate arenguga?

Kõige tähtsam muutus on tarkvarade siirdumine pilve. See tähendab, et enam pole midagi vaja enda arvutisse installeerida, andmete säilimise ja tarkvara versiooniuuenduste pärast muretseda. Nii programme kui andmeid hoitakse kesksetes pilveserverites, kuhu kasutajad pääsevad juurde interneti vahendusel.

Raamatupidamisteenuse pakkujatele avab uus pilvetarkvara täiesti uued võimalused. Lihtsa ning vähetasustatud töö maht väheneb kordades. Seda kahel peamisel põhjusel.

Esiteks võtavad ettevõtjad, teenuse kliendid, hea meelega enda peale arvete sisestamise töö. Ettevõtjatele meeldib ise müügiarveid teha, sest müük on ettevõtja jaoks kõige tähtsam. Sama lugu on ostutšekkidega – ettevõtja teeb neist mobiiliga pildi ja saadab info otse tarkvarasse.

Teiseks vähendab rutiinse töö mahtu tõsisasi, et pilvetarkvarades toimub suur osa infovahetusest elektroonselt. Ostuarved saabuvad e-arvetena ja pangast laekub info laekumiste kohta otse programmi.

Merit Aktiva ja Merit Palk on kaasaegsed pilvetarkvarad ja toetavad kõiki uusi tehnoloogiaid ning võimalusi.

  • Täielikult paberivaba raamatupidamine. Tegemist on tõesti suure muutusega, soovitame kõigil teenusepakkujatel nii kiiresti kui võimalik rongile hüpata. Saatke   tarnijatele kiri, et soovite edaspidi saada kõik arved e-arvetena. Enamus tarnijatest saab juba praegu e-arveid saata, ja kes ei saa (näiteks piiritagused tarnijad), nende arved suunake digiteerimisteenusesse, et ostuarved jõuaksid tarkvarasse ikkagi e-arvetena. Meie kasutame Merit Tarkvaras Omniva digiteerimisteenust, aga pakkujaid on mitmeid ja ega suurt vahet ei ole, kes Teie arved e-arveteks teisendab. Igal juhul saate mõistliku kuluga hiigelsuure võidu ning ei pea enam ostuarveid käsitsi sisestama.
  • Kõik ostuarved võtke vastu e-arvetena. Merit Aktiva on ainuke Eesti tarkvara, kelle kasutajad ei pea e-arvete saatmiseks ja vastuvõtmiseks operaatoriga lepinguid sõlmima ega selle eest midagi maksma. Meie ise maksame operaatorile oma klientide eest. Seega ei tekita e-arvetele üleminek lisakulu.
  • Laske oma klientidel kõikidest ostutšekkidest mobiiliga pilt teha, nii et tšekid jõuaksid otse raamatupidamisse ilma käsitsi sisestamata. Meie soovitame teenust Tsekk.ee, kes on näidanud ennast usaldusväärse partnerina. Kasutame ka ise nende teenust.
  • Kinnitusring. Raamatupidaja saab saata saabunud e-arved ettevõtjale ja teistele vastutavatele isikutele kinnitamiseks. Kinnitaja saab arveid kommenteerida.
  • Alusdokumendid (pildid tšekkidest, pdf-arved, aktid jms) on programmis salvestatud iga dokumendi juurde ja kergesti leitavad.
  • Tasuta lisakasutajad müügiarvete sisestamiseks. See on ideaalne võimalus jagada tööd ettevõtjaga. Kuna müügiarvete tegija ei pea selle eest midagi maksma, siis hinnabarjääri ei ole ja ettevõtjad võtavad hea meelega arvete tegemise töö enda peale.
  • Otseside pankadega. Praegu on Merit Aktival liides LHV Pangaga, kohe-kohe on tulemas liides ka Swedbankiga. Enam ei ole vaja pangaväljavõtteid failist importida (kuigi ka see oli pikk samm edasi), nüüd laekub info pangast otse programmi.
  • Palgaarvestus Merit Palgaga on alati 100% usaldusväärne. Palgaprogrammi Merit Palk omapära on see, et maksumäärad ja maksuarvestuse loogika on programmi sisse kirjutatud ja kasutaja seda muuta ei saa. Ainult nii saame garanteerida, et maksuarvestus on alati 100% õige. Raamatupidamisbüroodes, kus töö maht on niigi suur, annab täielik usaldusväärsus suure aja kokkuhoiu, sest tulemusi pole vaja üle kontrollida.
  • Raamatupidamisbüroo peakasutaja saab lihtsalt oma töötajate vahel jagada õigusi ja firmasid. Siin on meil tegemisel praegusest veelgi lihtsam viis, kuidas büroo juht saab oma töötajate õigusi ja firmasid hallata.

Ja last but not least, Merit Aktiva ja Merit Palga kasutamine on raamatupidamisbüroodele eriti soodne, sest firmade arv ei ole piiratud. See tähendab, et saate lisada ükskõik kui palju firmasid ilma midagi juurde maksmata.

Helistage või kirjutage ja küsige lisa!

Kohtumiseni 26.09.2017 "Veebipõhiste majandustarkvarade infopäeval" TTÜ Mektory´s. Registreeru siin.

Andres Kert
AS Merit Tarkvara juhataja
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Tel 505 0039