EESTI
RAAMATUPIDAJATE
KOGU

Liikmed liikuma!

Tuntud Eesti liikumisguru Kristjan Port rääkis juba aastaid tagasi ERK üldkoosolekul esinedes, et istumine tapab! Raamatupidaja on aga üks klassikalisemaid näiteid istuva eluviisiga ametitest. Erinevalt bussi- ja rekkajuhtidest on raamatupidajatel siiski võimalik teha kasvõi iga tund soovituslikke seisu- ja sirutuspause ning enne või pärast tööd teha kergemat või tugevamat trenni, panna oma keha liikuma. Liikmed liikuma! on meie kutseühenduse üleskutse pöörata tähelepanu oma tervisele ning parim viis selleks on innustada meie liikmeid liikuma!

Iga jutt on seni tühi loba, kuni on ette näidata positiivsed eeskujud - nii rahulikuma liikumise harrastajad kui ka ekstreemsusteni oma liikumise lihvijaid.

Kutsume siinkohal kõiki ERK liikmeid üles jagama oma tervislikke/sportlikke liikumisharrastuse kogemusi, seadma ennast või mõnda kolleegi eeskujuks või ettevõtet tervikuna. Palun saada lühikirjeldus koos illustreeriva pildiga aadressile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..

Loomulikult peavad raamatupidajad nagu kõik teisedki inimesed arvestama oma vanusegruppi ja kehalist võimekust, mistõttu soovitame rangelt käia regulaarselt tervisekontrollis ja järgida oma pere- või eriarsti nõuandeid enne, kui mõnest hästi eesrindlikust eeskujust vedu võtate ja hoogsalt jooksu-, ratta- või ujumisrajale tõttate.

MT ERK ukse ees 2022Margus Tammeraja (57) - ERK juhatuse esimees, raamatupidamisettevõtte Robby & Bobby partner

"Vanust ei pea häbenema, vaid arvestama - tunnen ennast 57-selt sama hästi kui 35-selt ja üheks põhjuseks on regulaarne liikumine ning seda toetav läbimõeldud toitumine ja unegraafik. Olles paadunud arvuti taga istuja - selles on mul pea 40-aastane staaž ja 10 tundi päevas võin vabalt ekraane vahtida - olin üksvahe juba lootusetult maha käimas. Võtsin end käsile alles neljakümnendates ja olen viimased 15 aastat enam-vähem regulaarselt ennast liigutanud. Minu võtmesõna on mõõdukus. Mäkke viivat rada võetakse väikeste sammudega. "Bistarai, bistarai - slowly, slowly" nagu pidurdavad innuka matkaja hoogu šerpad, kes juhivad sind kilomeetreid kõrgetel radadel."


1211 2 IMG 5770"Minu tavapärane "liikumispakett" sisaldab igahommikust (aus ülestunnistus - vahest jääb vahele ka) 15-minutilist üliaeglast taiji liikumisvormi, mõned korrad nädalas klassikalist kerget jõusaali trenni (alati! peab tegema vähemalt 15 min soojendust - mul selleks hoogne "hommikvõimlemine" + tabata, mis ajab pulsi üles), mille lõpus teen vahest ka 15 min stepperit või jooksulinti ja venitused. Kui olen maal, siis kindlasti teen korra-paar nädalas ca 20 km rattaringi maanteel või metsaradadel. Linnas olles püüan lühemad käigud teha jala ning vahest võtan ette ka mõne pikema jalutuskäigu (viimati 13 km). Kirsina tordil on vähemalt kord aastas mõni reis kodu- või välismaal koos päevamatkadega või suisa nõudlikum mägimatka rada - a la pildil oleme 6300 meetri kõrgusel Mera Peak'i tipu lähistel Nepaalis - taamal Mount Everest."

 

 

Anne-Ly Palm (45) - ERK koolitus- ja turundusjuht, fotograaf

"Anne-Ly on oma vanuseklassis Eesti kõvemaid pikamaajooksjaid. Viimati sai ta edukalt läbitud ka Tallinna Ironman 70.3 võistluse"

Maraton 2021"Minu esimene individuaalne medal. 12.09.2021 toimunud Tallinna maratonil tulin naistest kolmandale kohale, ajaga 3:02.30 ja ühtlasi N45 ka vanusegrupi I. koht. Kuna Tallinna Maratoni raames korraldatakse ka Eesti MV maratonijooksus, siis võitsin pronksmedali https://tinyurl.com/4khpxnd6. Mulle meeldib endale eesmärke seada, nende suunas liikuda ja kuniks ma seda naudin, ma ka jooksen. Lisaks jooksmisele meeldib mulle sõita maanteratast, käia jõusaalis ja nüüd ka ujuda.

Kooliajal meeldis mulle krossijooks, staadionijooks ei olnud minu teema. Keskkooli lõpust kuni esimese lapse sünnini jõudsin vahel harva jooksma. Peale lapse sündi (2006) tekkis huvi joosta maraton. Nägin poe aknast ilusaid värvilisi jooksutosse, ostsin need ja panin ennast Soomes toimuvale maratonile kirja. Tegin kolm kuud trenni ja läbisin oma esimese maratoni. See ei olnud muidugi see trenn, mis ma täna teen aga esimene kord ja tahtsin näha mis loom see maraton on. Jooksin, kõndisin, jutustasin  - isegi istusin korra ja sõin banaani, sest ma nii kartsin, et äkki ma ei jaksa muidu:D Ma jooksin selle maratoni lõpuni ja sllest ajast peale on füüsiline liikumine minu elu lahutamatu osa.

IM70.3Nii sai siis algust tehtud, uuesti jooksma hakatud ja maratone olen tänaseks 16 läbinud, hulganisti muid rahvajookse ja jooksusarju. Sellel aastal (2022) tulin raamatupidajate poolt armastatud LHV Maijooksul neljandaks ning edukalt läbisin ka Tallinna Ironman 70.3 võistluse. Selleks pidin õppima ujuma. Ujumistreeningutega alustasin septembris 2021 ja lootus mahtuda ujumise ajalimiiti kasvas iga kuuga. Usu endasse ja arvan, et kõik on võimalik! Need tulemused on aastate pikkuse liikumise tulemus ja minu elustiil.

🏃‍♀️10km 38:08 (2022)
🏃‍♀️21km 1:25:16 (2022)
🏃‍♀️42,195 3:02:29 EMV🥉 (2021)
🏊🏻‍♀️🚴‍♀️🏃‍♀️ Tallinna IM 70.3 5:52.01 (2022)

Järgmine julge SAAB SIIN oma võimaluse oma lugu jagada ja näidata meie ühist liikuma panevat jõudu! Kindlasti ei pea rekordeid loetlema nagu mina tegin:D Tean, et meie seas on ettevõtteid, kes toetavad spordialasid ja kes korraldavad oma töötajatele vahvad liikuma panevaid üritusi ja treeningpäevi. Andke endast märku!




FaLang translation system by Faboba